Breaking News

Tuesday, August 9, 2011

Home » , » Kebahgiaan VS Kebahgiaan.

Kebahgiaan VS Kebahgiaan.


Di saat waktu berhenti...kosong dimensi membutakan mata,memekakkan telinga lalu diri menjadi hampa saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka.


korang pernah dengar bait bait kata puisi ni, sedih dan syhdu je kan, maksudnya sangat dalam, dan lagu nyanyian too phat ni mesej yang cuba di sampaikan memang terbaik...

hari ini aku nak berkongsi rahsia aku dengan korang...
korang tahu kebahgiaan? bukan lagu shahir tu, kebahgiaan dalam perpisahan, ni tentang kebahgiaan, aku percaya berjuta juta manusia mencari erti kebahgiaan, dan termasuk la aku juga..

dalam berjuta juta yang mencari erti kebahgiaan tu ada juga segelintir yang tidak tahu menilai erti kebahgiaan dan hanya mencari erti kesenangan, kemewahan, kekayaan... dengan berlandaskan kebahgiaan?

Tetapi kebahgiaan juga boleh menghancurkan kebahgiaan, kebahgiaan juga boleh membuat sesorang hilang arah tuju hidup, kebahgiaan juga boleh membuat seseorang menderita, kebahgiaan juga boleh membuat seseorang hilang erti kasih sayang dan cinta, kebahgiaan juga boleh membuat seseorang lupa erti kehidupan.

dalam dunia ni konsep dan kos kehidupan lebih kurang sama..

contoh paling senang aku nak sampaikan, air yang mengalir dari parit yang kecil tak akan terhenti walaupun ada macam macam halangan dihadapannya ia akan mengalir terus sampai ke dasar lautan dalam.

tak faham apa yang aku maksudkan?

ada otak? ada akal? lu fikirlah sendiri...

1 comment:

  1. baik kebahagiaan mahupun penderitaan, semuanya adalah ujian kepada hambanya yang bersabar dugaan.. apa yang penting, ikhlaskan lah diri dalam menempuh apa juga halangan yang menimpa. sesungguhnya ada hikamd sebalik semua yang terjadi..

    selama bersahur Umar
    ~Gen2Merah~

    ReplyDelete

Designed By