Breaking News

Tuesday, August 9, 2011

Home » , » Ucapan......

Ucapan......


Aku perasan dari kecik lagi, setiap kali ada perayaan ke apa apa je la, perkara yang baik baik, mahu pun yang buruk mesti ada ucapan, contoh macam sekarang..

nak sahur mesti ada ucapan selamat bersahur.

nak berbuka ada ucapan selamat berbuka.

hari raya pun ada, selamat hari raya maaf aidilfitri, maaf zahir dan batin.

raya haji jugak selamat hari raya aidiladha.

hari jadi pun ada ucapan selamat hari jadi semoga panjang umur dan murah rezeki.

yang baru couple pun ada uacapan juga, tahniah semoga tak cepat clash.

yang dah clash pun ada ucapan juga, esok esok jumpa la yang lebih bagus dari dia.

yang dah tunang pun sama juga, selamat bertunang, semoga sampai ke jinjang pelamin.

yang putus tunang pun ada ucapan juga, tak apa sabar ye dia bukan yang terbaik untuk kamu.

yang dah kahwin pun ada, selamat pengantin baru semoga kekal ke anak cucu.

yang dah cerai pun mesti ada ucapan, sabar ye dah tak ada jodoh antara dia dan kamu.

haa ni yang last yang aku nak sebut ni agak kelu jari aku nak menaip, macam tak sampai hati je, ni yang dah meninggal dunia pun ada ucapan, Salam takziah sabar ye tuhan lebih menyayanginya, semoga rohnya dicucuri rahmat.

ucapan ni mewarnai kehidupan seharian kita, ucapan yang bermakna yang lahir dari hati, buatlah ucapan dengan seikhlasnya! bukan kerana mengikut terma dan syarat...

No comments:

Post a Comment

Designed By