Breaking News

Thursday, November 29, 2012

Home » , » Akibat mengungkit. [LAWAK]

Akibat mengungkit. [LAWAK]




Amir tampak kebingungan, sambil memecut laju BM7 series nya dia pun tiba diperkarangan rumahnya. Rumahtangganya sedang bergolak. Isterinya mahu meninggalkanya melupakan mahligai indah yg mereka bina sekian lamanya.

Amir : Safirah...ko nak ke mana ni? Jangan ko nak derhaka dengan suami, tempik si Amir

Safirah : Saya nak meninggalkan abang! Tak tahan saya dengan perangai abang yang terlalu Materialistik!!

Amir : Abih Beg-Beg tu...Yang ko pakai tu...Crocodile, Samsonite tu semua aku beli hasil titik peluh aku tau...!!

Safirah : Tapi...

Amir : Tak dak tapi-tapi... Kau nak tinggalkan aku... jangan bawak beg-beg kepunyaan aku ini.. Pegilah ko selai sepinggang!!

Safirah : Abang ni Kejam....Tak mengenang budi..sell.. ...

Amir mencelah...

Amir : Oh tak mengenang budi...!!! Hoi Safirah, cuba ko ingat balik masa ko eksiden dulu....ni hah darah yg mengalir kat dalam tubuh aku ni hah yang jadik.. .... penyelamat dikala nyawa kau tenat...Skarang kau nak
tuduh aku tak mengenang budi!!




Safirah : Abih nak saya bayar balik hutang darah abang lah ni...??

Amir : Kalau itu hakikatnya!! ....... Kau tak payah nak tunjuk keras... ko tak dak apa... harta, bende... nak bayar balik semua yang aku berikan pada kau selama ini...

Air mata Safirah mengalir laju... membasahi pipinye yang berjerawat itu!!
Safirah tak berfikir panjang setelah didera secara batiniah. Dia pun mula membuka segala pakaian yang sedang dipakainya...

Safirah : Baik !!!!! Saya akan Keluar dari rumah ni tanpa Seurat benang...
(Sambil membuka Baju Kurungnya).. Nah (sambil Mencapak ke arah Amir) amik balik Baju Kurung Den Wahab yang awak belikan Raya dulu!!!!

Amir tersentak !!! Safirah cuma tinggal bercoli dan seluar dalam saja...
Jiran tetangga mula mengambil perhatian..

Safirah :Nah !! (sambil mengambil sesuatu dari dalam seluar dalamnya)

Ambik Ni !!!!!!!

Si Safirah mencampakkan Tuala Wanitanya yg dipenuhi darah itu!! Kepada
Amir...

Amir : Eii..iiii..Apa ni ...Peng...

Belum sempat Amir menghabiskan ayatnya....

Safirah : TU!!! BAYAR BALIK HUTANG DARAH AWAK, SAYA BAYAR SECARA
INSTALLMENT


 

PS: lawak copy paste.

No comments:

Post a Comment

Designed By