Breaking News

Khamis, 29 November 2012

Home » , » Titik noktah.

Titik noktah.


Ada satu perkara aku pernah percaya masa zaman kanak kanak aku yaitu masa depan. aku pernah percaya bila aku dewasa aku mampu mengubah apa yg sepatutnya dan apa yg tidak sepatutnya, apa yg harus, apa yg tidak harus, semasa aku kecil aku ada semangat untuk mengubah semua yg aku rasa tidak sepatutnya mungkin aku hanya patut tunggu masa yg sesuai.

Kerana tuk mengejarnya aku biarkan dahulu diriku tewas di medan awal pertempuran, aku biarkan diriku di balingi dengan beribuan batu dan pasir, aku hanya pertahankan tanpa melawan, kerna kepercayaan yg telah aku semaikan, dan aku harap ianya bakal menjadi senjata suatu hari nanti bila aku dewasa.

Namun segala berubah bila aku sedar akan reality sebenar yg sebenarnya kehidupan ini tiada keajaiban atau nasib yg baik yg selalu kita harap, tanpa usaha kita hanya mengundang sia sia, dan bila aku sedar aku telah membuang begitu banyak masa demi mempertahankan kepercayaan yg aku harapkan selama ini.

Jadi aku diamkan diri tak berganjak kerna aku tidak lagi melihat di mana harus aku berdiri dan apa yg harus aku perjuangkan. untuk hidup aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Designed By