Breaking News

Sabtu, 16 Ogos 2014

Home » , , , » Kelazatan nanas di Ladang stesen nanas alor bukit pekan nanas Johor

Kelazatan nanas di Ladang stesen nanas alor bukit pekan nanas Johor


kelazatan nanas di Ladang stesen nanas alor bukit pekan nanas Pontian


Destinasi pertama kami singgah di pusat pembangunan teknologi tanaman nanas (PPTTN) di bawah lembaga perindustrian nanas malaysia, atau pun ladang stesen nanas alor bukit yang terletak di pekan nanas pontian johor, pekan nanas di negeri johor ini memang antara ladang nanas terbesar di malaysia.

Rasa nanasnya yang segar dan cukup lemak manis pastinya memberikan kesegaran kepada sesiapa sahaja yang meminumnya, apa yang menariknya lagi di sini anda di berikan peluang untuk merasi sendiri pengalaman bagaimana cara nanas ini di petik dan proses penanaman di lakukan.

pengalaman yang tidak dapat kami lupakan sepanjang berada di ladang nanas berkeluasan 300 ekar, lebih-lebih lagi apabila kami di berikan peluang memetik buah nanas itu sendiri, aroma lemak manisnya pastinya membuatkan anda menikmati sesuatu yang cukup luar biasa.

selain dari itu di sini juga terdapat pelbagai jenis nanas yang di katakan berasal dari pelbagai negeri hm, menarik bukan, jadi apa tunggu lagi jom datang ke pekan nanas yang terletak di pontian johor.

Alamat.
Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia
Stesen Nanas Alor Bukit
81500 Pekan Nanas
Johor Darul Takzim

5 ulasan:

  1. waaa.. bestnye.. pegi ladang nenas.. teringin!
    Sue hanya sempat lawat ibu pejabat LPNM je.. hahaha.. dapat la nenas free..
    tu pun sbb meeting n tu customer Sue.. ^_^ kekekekeke..

    Ni tgh plan nak ke Johor lg ni..

    BalasPadam
  2. Teringatkan subjek Geografi disekola dahulu. Johor memang terkenal dengan nenas. Berpeluang melawat ladang nenas sebenar.

    BalasPadam

Designed By