Breaking News

Sabtu, 25 Disember 2010

Home » » korang pikir la sendiri....

korang pikir la sendiri....



aku mcm rasa tak puas hati sikit bila isu copy paste lawak ni diperbesarkan kat blog sembangkosong.com dengan kuasa ju-on,kesian aku kat shah87 tu, kat blog aku pun ada jugak kadang-kadang orang memarah aku kata aku tibai idea orang,agak-agak la,aku tak ubah apa-apa pun jalan cerita. tapi yang aku pelik macammana pulak dengan website yang sharing benda-benda pirated contoh macam syok.org gempak.org jiwang.org dan sebagainya itu lagi la belum campur web-web torrents,semua tu bukan copy paste dan ciplak ke lagi benda yang dorang share semua copyright,korang tak nak pulak g maki web dorang sebab apa sebab korang pun support download movie download software nak beli ori mahal erkk...sama la aku,aku support dorang gak sebab kepentingan diri, so yg kat sini kitorang share lawak-lawak yang dah basi dan lama yang ada bersepah-sepah kat mane-mane cuma ramai yang tak tau lagi,bukan kitorang g copy paste entry-entry blogger lain cam korang wat entry semalam g bali pastu aku copy paste entry korang yang g bali tu,kalau macam tu boleh la korang nak marah maki hamun ke, aku suka explore internet,bila aku jumpa bahan yang menarik boleh buat aku gelak guling-guling aku share la kat korang pulak,untuk hiburan semata,takan la aku nak tulis entry pasal aku,ada ke orang nak baca?


P/S: jangan la ingat kitorang dapat visitor hanya sebab entry lawak ni je...
usaha tu tangga kejayaan

37 ulasan:

  1. aiseh, sedih plak dengar luahan hati dan perasaan umar..adakah lepas ni umar masih akan teruskan entri lawak copy paste? sama-sama kita tunggu..

    Jejaka Terhangat: BloG Aku, Suka Hati Aku La..!!

    p/s: bukan senang jadi blogger. cabaran sana sini..

    BalasPadam
  2. @Jejaka Terhangat

    tunggu la undian poll tu habis,tau la jawapannyer yer,,,

    BalasPadam
  3. alaaaaa... perkara lama dah ni hehehe kalo aku buat duno ajew & soalan pertama yg akan aku soal, apa makna/maksud sebenar blog??? kalo takat nak copy paste tu bak org kata tu.. "apa de hallll" kalo betul2 nak copyrighted sgt, daftar ler blog tu dgn proper channel ^^ bayor ler.. jgn x bayorr

    BalasPadam
  4. tk leh tulis kt shoutmx, banned? uhuh :(

    BalasPadam
  5. kesian kat dia. macam shah tu cakap, nak bagi credit pun tak tau sapa penulis dia. mcm mana?

    biarkan aje.. blog macam ni bnyak fllowers sbb nak baca. xsalah pun la. kalau rasa lawak tu diorang pnye, bgtau je. nnt tuan blog bg la kredit kan?

    BalasPadam
  6. si ju-on tu habis2 ngn amarah dye...mmg la mrh org copycat tp toksah la smpai duk maki2 sume...adab berbahasa hilang tah kemana...

    umar cute...lawa la bg blog nieyh...awan gerak2...

    BalasPadam
  7. umar..sabar ek..biase le 2..adat blogging...t btter umar letak crdit psl post yg umar copy kan sng...si ju nak mrh pon da xley....tp lantak la dengan die...die takur ramai readers die tak singgah blog die la yg die marah 2..takut blog umar lagi pemes dr die...hohhohohhohohohho

    btw...lawa blog nie..cun seyh...heheh...pink 2... :}

    BalasPadam
  8. bila dah jadi otai, benda tu semua tak jadi hal..

    BalasPadam
  9. setuju dengan umar. betul betul. tak salah nak copy paste or nak share benda or great info. bukan niat meniru.cuma nak widespread benda yang menarik.
    lain la kalau kita copy-paste cerita peribadi blogger lain.boleh la dikatakan kurengghajar mcm tu.

    BalasPadam
  10. pemikiran orang tidak sama. orang berfikiran sempit akan memarahi perbuatan rasional kita tanpa berfikir panjang dengan menggunakan kata-kata kesat :)

    BalasPadam
  11. sampai sini fenomena ju on? huhuhu. anyway, keep blogging what you like. betul salah orang nampak. pahala dosa Allah nampak. mulut orang tak boleh tutup. kibod orang tak boleh bagi jahanam. ;p

    BalasPadam
  12. a'ah a'ah, setuju! haha, tapi juon tu mmg lawak :P

    BalasPadam
  13. Salam, moralnya kalau kita ambil bulat2 kopipes hasil kerja org sipa tak marah.. kalau mengidam macam mana pun apa salah kita kasi kredit sikit kat tuan punya arikel itu, itu hasil kerja dia.. dia baik nak rak mikir kita senag2 tibai mau tak sakit hati :( tulis sikit Sumber drp dot..dot.. selebihnya kalau anak tambah tulis pulak kat bawah pada entri tersebut so ok.

    Jom Singgah "Jalan-jalan Blog kita. "

    BalasPadam
  14. abaikan ja komen2 menghina mcm tu...mereka tu takde keje lain..asyik cari salah org ja,then kondem....apa dia dah cukup bagus..?

    BalasPadam
  15. jo-on act mmg xske bnde2 lawak nie...nme pn ju-on...ngan harapan owg tkt...mmg seyes xberkenan ngan ayat die y sket pny bagus...ptt repot je die 2...lawak2 n cte2 lawak nie da byk da...so xtau sumber...xpe r en...iskh...xphm...plek...wateva....

    BalasPadam
  16. hurm tak tahu apa cerita nih, sabar yer...

    BalasPadam
  17. ju on tu tak habis habis . tetiba datang lagi sorang . kesian jugakk kat shah87 tu . huhu

    btw , macam entri umar sebelum nie , jadilah diri sendiri . ignore yang negatif , ambil yg positif ^^

    keep moving on umar ! hehe =)

    BalasPadam
  18. betol betol!
    tah pape ju-on tu kutuk shah87 .
    jeles la tu shah87 ramai followers! kekeke :)

    BalasPadam
  19. hahha tu lah pasal..
    sian lak kt shah87 tu
    xpe2 umar, truskan kopi pasta
    name pon blog kan, klo xmo plagiarism pegi buat thesis la.=.="
    boo ju-on!

    BalasPadam
  20. ju on copy and paste nama hantu ju on takpa plak kan hehehe

    BalasPadam
  21. ahh lantak dye la umar..., buat je mcm biase... x de hal la copy paste ni.... ju-on tu dengki sebenarnyer dgn blog umar ni...

    BalasPadam
  22. @akuanakpahang

    encik akuanakpahang yg kitorg share ni bahan lawak yg dah ada beribu berabad tahun sape punyer pown tataw nk kredit celah mne?? lain la klu kitorg g copy paste entry akuanakpahang yg g ke london ke atau entry sape2 yg kucing die bersalin ke, atau idea die nk terjun bangunan ke?? boleh la jugk nk sakit hati,atau senang cite xyh berblog tulis simpan dlm diary je erk cik akuanakpahang xde la org nk copy paste erk,sape nk amek aku punyer entry kt blog ni ame le ak xkisah langsung bukan boleh bawak mati,

    p/s jgn la jd mnusia yg kedekut ilmu :3

    BalasPadam
  23. @Kumbang Jingga

    taw tape aku da sound die balik pasl nme n pic yg die gune ni hahahaa ckp x serupe bikin,yg g sebat picture kt google 2 x kire copy paste ke hahaaa.

    BalasPadam
  24. ju-on glemerkn awk kt blog die...^_^

    BalasPadam
  25. blog aku lawak gak..meh la copy,hehe

    BalasPadam
  26. mereka yg mempersoalkan psl copy paste tu mengelabah. sbb:
    1-tenet weyh..ade ke cara tak nak kasi org lain copy?
    2-tak hargai org lain yg berminat ngn post kita..w/pon cara yg salah..tp yeah..dorg suka kan?

    BalasPadam
  27. stuju ngan umar..kalau copycat psl personal things..tu laen la..tu layak kene maki..setakat lawak2 mcm nih..kt mane2 leh jumpe..sume org boleh tulis psl nih..xpayah la nak menyebok si juon..nyah ko dari sini!!hahaha

    BalasPadam
  28. kalau muaz buat tak tahu je....lawak2 tu kan bagus dikongsi sama2

    BalasPadam

Designed By