Breaking News

Ahad, 29 Mei 2011

Home » » Agaknya macam ni ke situasi bila dah berumahtangga??

Agaknya macam ni ke situasi bila dah berumahtangga??

as-salam. aku nak tanya pendapat korang agak-agak macammana la situasi bila dah berumah tangga ekk,semalam aku dok terfikir pasal ni,sebab banyak la jugak dapat undangan perkahwinan. tak lama lagi maybe giliran aku pulak kan,walaupun calonnya tak ada lagi sekarang ni. tapi kalau cakap kat mak aku bab-bab calon ni kompem ada je calon pilihannyakan mak kan hehe..

kat bawah ni ada satu situasi antara suami-isteri hehe. korang rasa macam ni ke situasi bila dah berumahtangga ni?? ce layan jap...



situasinya.

suami: awak masak petai ye hari ni

Isteri: huh?

Isteri: kenapa pulak?

suami: haha

suami: sebab petai kan best
suami: tadi pagi kan awak ada beli petai

Isteri: xlah

Isteri: beli durian
Isteri: buat tempoyak

suami: saya x suka durian nanti kentut busuk

suami: macam awak la kentut busuk :P

Isteri: petai lg busuk woo

Isteri: haha
Isteri: hari ni masak gulai ikan patin tempoyak
Isteri: wuhuuu
Isteri: awak x balik makan,rugi
Isteri: haha

suami: alaa kenapa tempoyak
suami: awak masak jering ea tuk dinner

Isteri: ceht

Isteri: dinner nanti saya masak beef steak
Isteri: awak x makan,saya sebat sume
Isteri: haha

suami: amboi ni dah macam amerika da ni

suami: kalau macam tu saya nak makan mekdi je
suami: awak masak ea

Isteri: mekdi?

Isteri: ish

suami: ^^

suami: mc chiken tau

Isteri: x best2

Isteri: sy penat2 mewarisi resepi turun temurun,
Isteri: mekdi jugak awak pilih
Isteri: adess

suami: ok2 lah awk masak je ape2 sy mkn k.

suami: nanti saya makan lua awk marah
suami: :P

Isteri: haha

Isteri: makan sesamakan elok
Isteri: haish
Isteri: ini saya penat-penat masak,awak bia saya makan sensorang
Isteri: adess

suami: Ala ye ye la, sy balik makan. Jangan awak masak masin da la ea. Nanti kencing manis saya.


Isteri: xdela..

Isteri: awak tuh asyik darah tinggi
Isteri: sy masak la masam-masam.

suami: haa tu la awak kang bila muka saya masam awak marah

suami: :D

Isteri: eleh

Isteri: dengan saya berani la awak muka masam
Isteri: dengan anak kak limah amboih maniiiiiiihhhhhhhh senyum awak

suami: hee ~

suami: awak ni jangan la mengungkit kan cite lame tu
suami: haa ni dah nak ade anak sendiri dah
suami: tok sah ungkit-ungkit cite lame tu

Isteri: mana xnya

Isteri: setiap kali awak duk depan umah,
Isteri: amboi rajinnya dia lalu lalang
Isteri: sapu sampah la
Isteri: mende la,dengan awak-awak sekali merajin kan?

suami: eh sayakan jage kebersihan rumah

suami: saya bukan ape xnk la susahkan awak
suami: awak kan pregnant
suami: aaa susah tau nk cari suami macam saya ni
suami: awak je untung
suami: anak kak limah tu mne nak dapat saya
suami: aaa
suami: syukur la sikit

Isteri: dah2

Isteri: awak jangan macam-macam
Isteri: awak taukan orang pregnant memang kuat jeles

suami: hee~ mne la sy tau,saya bukan pernah pregnant hehe.

suami: mak saya cakap jeles tu tanda sayang
suami: aaa
suami: hehe
suami: awk jangan la marah-marah nanti baby tu lahir-lahir je dah tua mcm awak tu :P

Isteri: awak la

Isteri: ish
Isteri: bukan nak tengok-tengokkan saya
Isteri: siang malam keluar?

suami: eh sayakan keluar p carik rezeki aaa tuk awak dan anak-anak jugak

suami: awak jangan la fikir bukan-bukan
suami: awak dah cukup dah tuk saya sorang
suami: xkan carik lain da janji ni

Isteri: awak jangan la merayau sembarangan

Isteri: kang nanti kenan
Isteri: dah susah

suami: eh awak ni ke situ pulak.


Isteri: awak

Isteri: lunch dah siap
Isteri: meh makan meh

suami: owkeh awak makan la dlu

suami: eh gamba awak dengan sape kat fb tuh
suami: awak jangan aaa
suami: Saya nak keluar ni awak jangan nak merewang pulak.

Isteri: awk x teman saya makan pun.



CUT.....


hahaa amacam kalau dah baca tinggalkan pendapat anda tq.

P/s: thnx to qusya azmi for the best ever conversation hehehe.. jangan mara aaa.

8 ulasan:

  1. wekekekeke,jenuh nak ikut taste yang sesuai pasangan kita tu :P

    BalasPadam
  2. pening kepala aku. memang org dah kahwin gitu agaknya..

    yang kau tulis kat atas tu tak kose aku baca, pening sudahhh.. dua tiga perkataan faham yang lepas tu semua dah naik pusing kepala.

    BalasPadam
  3. er..entah la...mak ayah saya tak pun..ok je...

    BalasPadam
  4. http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/71.gif

    rasanya macam2 jenis feel lagi..tu baru satu

    BalasPadam
  5. tak larat nak baca sebenarnya..... skip2 jer....

    BalasPadam
  6. hahaha ni real conversation hehe ak ta ubah pape, just sikit2 je, semua nye terjadi secara spontan :D

    BalasPadam
  7. saya macam kenal aje conversation nihh???? :P
    ha.. credit cpat! kidding.. :)

    BalasPadam
  8. hahaa :D awk diam2. tu da siap letak nme awk ag kn qusya azmi :D

    BalasPadam

Designed By