Breaking News

Rabu, 19 Januari 2011

Home » » Petikan: Ben ashaari Isu Lama.

Petikan: Ben ashaari Isu Lama.

Setiap hari... setiap saat.. setiap minit..setiap jam... akan lahir seorang blogger .. tak tau dari mana ceruk rantau dia lahir .. tapi yang pastinya , membawa gelaran blogger .. apa yang dia blogkan , tu terpulang la kan ..

Kemudian , muncul persoalan persoalan baru tapi lama seperti , APA ITU NUFFNANG , CAMANA itu ini .. dan banyak lagi .. Paling tidak pun ramai akan buat tutorial ..baru tapi sama .. hurm.. tak kisah la.. janji bahagia ..

Maka akan timbul isu isu baru tapi lama seperti FOLLOW ME , PLAGIAT , LALAT ( ANONYMOUS ) , KLIK KLIK dan banyak lagi .. dan paling terbaru tapi lama ialah auto BW ..

Ginilah , senang cerita .. seperti mana pagi tadi aku ada kuarkan satu entri berkenaan TAN SRI SYED MOKHTAR AL-BUKHARY , kalau baca kisahnya ... takat auto BW tu takde makna ..

Aku petik beberapa kata kata dia yang boleh kita jadikan motivasi :

  • "Untuk memajukan perniagaan, memang kena banyak sabar dan kuat berusaha. "
  • "Tidak ada jalan singkat. Saya belajar tentang perniagaan ini sejak kecil lagi dan saya juga biasa kena tipu."
  • " Dalam hidup ini kita sebenarnya tidak ada status; ada masa diatas, ada masa di bawah."
  • "Ketika Allah memberikan kemewahan, kita kena turun ke bawah, tengok mana-mana yang boleh dibantu. Allah beri rezeki melalui kita untuk kita tolong orang lain. Rezeki itu bila-bila masa dia boleh ambil balik. Jika ada orang korporat Melayu yang tidak mahu turun ke bawah mungkin kerana bayangan duit itu lebih kuat daripada yang lain. "
  • "Korporat Cina turun ke bawah membantu. Orang Cina ada pelbagai persatuan. Kita tidak ada; kalau ada pun berpecah. Orang Melayu kita tidak mahu bekerjasama kerana perasaan dengki menguasai diri. Sudahlah tak mahu berusaha, apabila orang lain berusaha mereka marah."
  • "Saya asal daripada tidak ada apa-apa. Apa yang saya tidak tahu saya belajar, minta tolong daripada orang. Saya tidak malu. Saya bukannya mencuri. Saya usaha sendiri. Sikap pemalas dan pemalu ini yang orang Melayu kena atasi. Kita kena berani kerana benar. Apabila kita dapat keuntungan dan rezeki lebih, bolehlah kita menolong orang."
  • "Saya suka kalau nikmat sedikit yang saya dapat itu orang lain boleh berkongsi sama."
  • "Sikap merendah diri perlu sentiasa ada dalam diri seseorang walau setinggi mana pun kejayaan dicapai."

Dan banyak lagi ( sini ) .. Jadi aku terfikir .. blogger yang buat auto BW ni jenis amik jalan singkat tapi perlu ke kita nak marah ? Jangan dilayan.. delete.. abis cerita .. kalau bengang sangat sbb banyak , buang je shoutbox .. abis cerita ..

Jadilah blogger yang bijak ..Cetuskan kontroversi bukanlah cara terbaik untuk naik... kita takkan dihormati dengan menjatuhkan orang lain.. Ingat , hari ni hari kita.. esok hari dia ..

Kan lagi bagus buat isu atau info yang memberi faedah pada semua pembaca ( termasuk blogger ) ..

Pendapat aku , jangan dilayan .. tu jer la..


kredit kat http://www.benashaari.com/2011/01/isu-lama.html


P/s: aku malas nak komen apa-apa kang aku kena hentam,apa yang abg ben cakap ni korang baca la..aku tak marah pun kat sape2,nak tegur orang cara kena la betul, baru org boleh respect, bukan kitorang nak cari gadoh ke buat onar ke apa..pada sesiapa yang tak suka kat aku sila la nak unfollow ke unlike ke terpulang kat korang...kat sini tak ada paksaan langsung...kalau setakat nak komen dengan cacian makian tak payah? sebab aku automatic akan delete,aku tak nak ada masalah dengan sape2.....peace no war......

24 ulasan:

  1. yang baik jadikan tauladan.. yang buruk jadikan sempadan..

    BalasPadam
  2. salam, betul tu umar, kalau kritikan yang membina tak pa, tapi dah campur dgn makian dan kata2 keji itu dah masuk bab lain...

    BalasPadam
  3. tak pe la....pasni same2 la ber BW dengan care win-win situation ek..:)

    BalasPadam
  4. nk aku masukkan nama ang ke dlm entri aku..hee

    BalasPadam
  5. heh, ko suke nak cool2 kan babe. weh, jom makan same2 agy! kau belanja agy k =P

    BalasPadam
  6. @Mra Mastura

    ko belnja aa plak hahaa amacm ak on je...

    BalasPadam
  7. tu la. kesian gak yg terkene tu. ade plak jht sungguh pakai blog org. :(

    BalasPadam
  8. Yang buruk tinggal-tingalkan..yang baik amal-amalkan
    Beli Tungku Moden

    @aibaks

    BalasPadam
  9. biasa la tu lumrah dunia,tak kira la kt alam ape pun,msti ada dugaan hahaa....tp aku sentiasa cool :D

    BalasPadam
  10. yang baik perlu diikut, yang buruk abaikan jela..
    peace no war 2..hehe

    BalasPadam
  11. salam

    http://shamonaz.blogspot.com

    BalasPadam
  12. hehe...dun wury la umar...BW je btol2 pasni...

    BalasPadam
  13. @Tuan-Belog

    hehe betol2..mmg kite salah kot,tp aku terkilan kit sb x tegur dlu..warning ke sound ke kn kn.. :( aku x marah pown kat dorang 2...

    BalasPadam
  14. sabarlah umar..
    masing2 nak up blog memasing..


    p/s: sis nak tahu detail pasal software tu boleh?

    BalasPadam
  15. mungkin ada kebaikkan di atas situasi yang terjadi. amek iktibar dan tinggal apa yang tidak elok. pada pendapat sy affair kalau kita guna win win situasion. dapat jugak kita mengeratkan hubungan sesama islam. tak gitu umar.

    mintak maaf terlebih dahulu jika ada sesiapa terasa hati

    BalasPadam
  16. @secantikmanis

    yup betul2 heee....tp selalu umar mmg akan balas jejak2 kt blog ni..bkn umar x ronda langsung...

    BalasPadam
  17. Aku tak menyokong perbuatan AutoBW tu tapi aku respect cara penerimaan ko la. Matang dan tak melenting. Tu satu perkara yang baik. Sebab ada yang buat tapi nafikan..Apa yang pasti, lepas ni just buat cara biasa. Blogging untuk memberi manfaat..

    BalasPadam
  18. @faiz

    hee btul2,ak nk melenting pown xde pekdah hehee...hee..bnde btol ak x kisah,ak x malu pn nk ngaku kalau ak salah,ak kalau kne fitnah ak pantang mmg ak maki balik hahahaa...ak xkire sape hahahaa... :D

    BalasPadam
  19. wei... blurrr psl ni... ap benda nye ni? aduyai.... slame ni pun cmtu je dorang BW.. ok je.. xphm la skang ni... apsl sume slh... mesti la tngal link kan? ke ap?

    adeh.. blurrr~

    BalasPadam
  20. owh umar..jangan kata takde orang tegur pasal blogwalking ko sebelum ni..ko kan baca entri aku pasal sembang kosong aritu kan?aku ada sentuh pasal blogwalking dia..ko buat sama dgn dia..takkan entri aku tu takde kesedaran kat komkot..

    just nak bgtau..bloggers bukan bodo..kami dapat bezakan sape yg masuk kat chatbox dgn cara btol dan cara salah..cuma, sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga..

    Ben Ashaari pon manusia biasa..dia tak perlu bua blogwalking utk org masuk blog dia..dia tak paham kami2 yg buat blogwalking jujur ni camne susahnye nk dptkan pengunjung..zmn dia bw dlu takde pon org guna software2 camni..bleh la dia kata abaikan..

    takpela, yg penting ko blaja drpd kesilapan..pasni bw dgn jujur mcm kami bloggers yg lain ni..bleh sahut cabaran aku ni?


    Bloglist Bloggers Chat Room (BCR) Kini Dibuka.

    BalasPadam
  21. yeahhh! peace no war!

    itu yang terbaik!

    BalasPadam

Designed By