Breaking News

Isnin, 22 Ogos 2011

Home » , » Wanita Bertudung VS Wanita Tak Bertudung

Wanita Bertudung VS Wanita Tak Bertudung

hehehe pokok pangkalnya hati, tapi renung renungkanlah wahai kaum hawa yang bertudung dan yang tak bertudung! tapi gua rasa zaman sekarang ni, ramai wanita bertudung kerana fashion? am i rite! sebab gua memang pemerhati sekeliling alam ni, kawan-kawan wanita gua pun ramai perangai macam tu, gua rasa nak lempang je. hahaha! nasib baik cik gepren gua tak macam tu!

kejap kejap pakai tudung dengan fashion itu ini kejap lagi dah tak bertudung balik!
bila tanya! kenapa? dalam trial lagi! haha! gua pandang tinggi martabat wanita bertudung! tapi gua hilang respect bila wanita itu tidak menghormati tudungnya!!

okbye* ada gua kena serang ni ekekekeke!
kak kalau makan cili memang pedas la kan.... :D

perdebatan hebat kat bawah ni :D
http://i1110.photobucket.com/albums/h443/Rayden_Ameer/lawan.jpg

14 ulasan:

  1. wow.... sma2 la kita bersoa agar dirinya diberi hidayah Allah.. amin....

    BalasPadam
  2. sedoooopppppp kene !
    kdg org ssh nk terime teguran org lain .
    membuatkn die rase gah disitu . grrr =.=

    BalasPadam
  3. it's not that orang tak bertudung konfem masuk neraka and yang bertudung konfem masuk syurga.

    mungkin yang tak bertudung tu, banyak buat amal dan masa kat akhirat nanti timbangan amal dia lebih berat dari dosa, dia tetap masuk syurga.

    kita semua manusia biasa, takde hak nak tentukan siapa masuk syurga atau tak.

    si Muslimah tu got the point, tapi cara dia salah.

    doakan saja dia dapat hidayah Allah :)

    BalasPadam
  4. @lavender harum wangi yang pakai tudung tak tentu lagi dapat pahala. tp yang tpakai tudung confirm2 dah memang takkan dapat. kalau dah diri tu salah jgn try nak menangkan jugak.
    allah suruh tutup aurat pun susah ke???

    BalasPadam
  5. @salwaismail

    betul. sedia xsedia, seru xseru, Allah suruh buat, aurat tetap wajib tutup. sy dah tinggalkan mnat2 dan hdup sosial sy untuk sume ni. even sdih sbb xfun mcm dlu, tp ni je cra spaya tnjukkn syg kte kt Allah. syukurlah Allah dah bwa sy pulang.

    BalasPadam
  6. bg gua klu seseorg muslimah tu nk pakai tudung or x itu hak die, dosa pahala die urusan die dengan allah. kite xde hak nk hukum die dgn tafsiran kite sndiri, tp pd muslimah yg nk brtudung tu tlg hormat la tudung itu, kalau pakai tudung tp baju ketat seluar ketat, rambut still nmpk, hari ni pakai esk x pakai? what da point? kn lebih elok x pakai,
    masuk neraka atau syurga korg sndiri yg tentukn :) so x prlu nk prsoalkn soalan yg korg dah tu <3 :)

    BalasPadam
  7. itula fenomena yg berlaku sekarang..bertudung tp tak mengikut syariat sebenar..huhu

    BalasPadam
  8. masing2 dah diberikan akal yg cukup istimewa.. semoga anda dapat gunakannya dengan bijak.. Allah maha adil dan mengetahui..

    BalasPadam
  9. biasa r tu..manusia mcm2 perangai..nk x nk kite harus berdepan ngan mereka...

    BalasPadam
  10. Dosa dan pahala sendiri tanggung

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah saya lahir dari keluarga yang sentiasa menutup aurat.. Jadi, saya sudah terbiasa..

    Saya sokong 'muslimah'

    BalasPadam

Designed By