Breaking News

Ahad, 4 Disember 2011

Home » , , » Banjir dah Reda, tapi penduduk?? Salah siapa??

Banjir dah Reda, tapi penduduk?? Salah siapa??


sudah menjadi lumrah masyarakat kita apabila berlaku sesuatu yang buruk mesti akan mencari salah siapa?, bukankah lebih baik jika mencari punca?, mungkin ye banjir disebabkan hujan kilat selama beberapa jam, dan system perparitan yang tidak terkawal, tapi sedarkah anda kenapa system perparitan menjadi tidak terkawal dan sumbat?? sampah sarap?


persoalannya? dari manakah sampah sarap ini? kalau bukan dari kita semua yg mengambil jalan mudah membuang segala sisa sisa sampah ke sungai? sedar atau tidak percaya atau tidak punca bencana alam adalah dari manusia sendiri, bagi mereka yang mengalami kerugian mungkin melenting, gua juga mengalami kerugian motor gua hanyut dibawa banjir,


gua juga berada ditempat kejadian dan gua juga adalah mangsa banjir tersebut.. menurut fakta yang dikeluarkan media masa banjir kali ini adalah yang terburuk pernah terjadi sejak tahun 1971..

#mak senah sekeluarga telah pun melelong barangan mereka yang terjejas akibat banjir dengan harga borong, senarai produk mereka yang laris dipasaran seperti kerepek goreng separe masak dan lolipop tepung gandum, jadi apa tunggu lagi serbu kedai mereka :)

3 ulasan:

  1. Atien yang menetap di kajang ni takut gila bila hujan turun. Takut jadi banjir lagi :'(

    BalasPadam
  2. haha, rilekk la, sy pn dok kjg.. jadi mangsa banjir lagi :D

    BalasPadam

Designed By