Breaking News

Sabtu, 5 Januari 2013

Home » , , » Selepas memohon hidayah allah. aku mendapat gambaran wanita di bakar api neraka.

Selepas memohon hidayah allah. aku mendapat gambaran wanita di bakar api neraka.


tulisan ini bukanlah rekaan yg sengaja aku adakan tetapi adalah sekadar mengajak untuk bersama-sama kita renungi, pada beberapa hari yg lepas sewaktu aku baru hendak melelapkan mata, dalam keadaan separa sedar atau pun alpha, aku mendapat satu gambaran di mana ada seorang wanita yg berambut panjang dan berwajah yg agak kasar, tiba-tiba terbakar dengan api yg begitu marak dan kelihatan seakan merah tidak pernah aku lihat api yg begitu nampak kemarahannya, aku melihat riak wajahnya aku merasakan betapa kesakitan yg di rasainya, dengan tidak semena-mena gambaran tadi hilang, dalam keadaan yg kurang jelas aku terlihat lagi seorang wanita tetapi kelihatan seperti tanah liat yg sedikit demi sedikit kelihatan menjadi manusia, dan selepas itu segalanya lenyap. apa yg aku rasa ketika itu hanyalah ketakutan, ketakutan dan kesedihan akan dosa-dosaku, seumur hidup, ini adalah pertama kalinya kejadian seumpama ini terjadi, pada hari sebelum kejadian semasa solat magrib di surau semasa bersujud rakaat terakhir aku  berdoa "yaallah aku tidak akan pernah berhenti memohon hidayahmu dan keampunan darimu" dan pada malam tersebutlah aku mendapat bayangan tersebut.

aku kongsikan pengalaman ini untuk kita renungi sejenak masa lalu kita, bukan untuk percaya dengan apa yg aku ceritakan kerana aku sendiri tidak tahu kenapa dan mengapa kerana ia bukanlah mimpi kerana aku masih lagi dalam keadaan sedar..wallahu'alam.

ikhlas Eddy Ahmad.

1 ulasan:

Designed By