Breaking News

Khamis, 14 Julai 2011

Home » , , , , » Lelaki VS Wanita Siapa Yang Selalu tak Tepati Janji Dan Masa.

Lelaki VS Wanita Siapa Yang Selalu tak Tepati Janji Dan Masa.

cantik tak doodle aku ni agagaga...


Dating? dating ialah lumrah pasangan yang bercinta, yang tak bercinta pun mesti ada dating jugak kan, tak kiralah dating dengan kawan ke skandal ke mak mertua ke hehe...

Persoalannya...

sejauh mana ketepatan masa anda...
dating kul 10AM bangun tido kul 11AM haha. untung bangun kalau tak bangun

lelaki atau wanita yang selalu lewat???

bagi aku selalu yang lewat ni mesti wanita? kenapa sebab nak mandi dah 2 jam? nak make up dah 2 jam? belum campur nak pilih baju lagi? nak pilih kasut lagi, handbag lagi?aaaa itu bagi aku sebab aku lelaki mestilah aku kena backup lelaki aagagaga..

tapi...

Tidak bagi wanita, bagi wanita lelakilah yang selalu lewat pada temu janji? sebab apa sebab lelaki selalu bangun lewat, lelaki selalu ambik remeh sesuatu perkara, lelaki selalu lupa, biasa la tu mudah lupa hehe.. dan lelaki jugak selalu "last last minute" gua tak okeh

aaa jom baca sketsa yang aku reka ni agagagaa....

Situasi 1 kat bilik sewa farid.

ehh aduhh alamakk apasal ayam jiran aku ni tak berbunyik hari ni aaaaa mamposss..

kringggg! kringg!! kringg!!!!!!

farid: er hello!

elena: "u kat mana ni, janji kul bape, ni dah kul bape?"

farid: er~ on da way aaaa jalan jem aaa jalan jem! da nak sampai aaaa (padahal baru bangun tido)

elena: ishhhhh!!! kedeganggg!!! (bunyik hentakan telefon)

Situasi 2 ditaman permainan sebelah parking kedai pakcik abu...

"alamak mampos~~ asal muka dia masam nak mampos ni adehh! aku nak pergi jumpa pun dah seram ni, apa alasan nak bagi ni, er~ balik aje la arhhh jangan! jangan, nak mampos! aaaaa (ktingggg ala ala bunyi mentol lampu)

dengan muka tak bersalah buat-buat lari lintang pukang break emegency kat depan dia kan dengan selamba memulakan la misi mengelepet aweknye sendiri hehe...

farid: "ehh terlajak pulak u dah lama sampai ke"

elena dengan muka bengis tak bersuara apa dan memandang macam muka makcik jaga toilet kat shoping komplex pertama.

farid: u sori la tadi masa otw monorail buat hal pulak kan, elok tengah jalan tadi tayar dia pancit pulak kan, pakcik tu cakap kena paku payung ish ni mesti keje budak jimmy tu diorang dah plan la tu nak sabotaj i kan hehe. er~~ gulp..~~ "asal muka awek aku hodoh sangat hari ni er~ takkan sebab aku lambat dah berubah hodoh macam ni"

elena masih tiada respon....

farid: er~ lepas tu i pun terus la berlari kan, sebab i xnk lewat kan bukan apa kesian kat u kan tunggu macam dah lama kan hehe..

bagus farid ni tak reti nak putus asa.. elena masih tiada respon lagi..

Farid: lepas tu kan u masa i tengah berlari kan tiba-tiba ada raksasa muncul dari atas langit kan raksasa tu kan kejar i, i pun lari la laju-laju, pastu tah macammana i tersesatkan, raksasa tu kan u dah nak dapat tangkap i tiba-tiba superman muncul pulak kan adoi, i pelik pulak mana datang superman ngan raksasa kan, tu la buat i lambat pulak ~ er~~ tapi nasib baik sampai jugak kat u kan aaa. "apa hal minah ni diam je adoi penat aku cam ni??"

seth: encik... encik?

farid tak perasan ada orang panggil dia...

seth pun membaling dengan selipa buruknya...

farid: hoii lu apa hal??

seth: encik ni sape?

farid: saya farid, farid kamil, aaa kenapa??

seth: itu mak saya encik? encik dah gila ke apa, mak saya tu pekak dan bisu?

dengan muka setebal 18 kilo kampet beras farid membelahkan dirinya dengan sepantas kilat...




MOTS: bila berjanji harus ditepati, hargailah masa, kerana masa takkan dapat diputar kembali. salam sayang dari umar a.k.a anuar zain :)

4 ulasan:

  1. lg 1,kuat beralasan jugak lelaki ni..

    BalasPadam
  2. pandai pujuk juga....tp time bercinta je kot...
    best sketsa tu omar

    BalasPadam
  3. ENCIK2 opismet saye bersiap mengalahkan saya. bukannya depa kena pakai tudung + mekap pon..

    BalasPadam

Designed By