Breaking News

Isnin, 4 Mac 2013

Home » , , » Insiden Lahad datu.

Insiden Lahad datu.



rasanya remaja yg kacak dan ensem macam gua ni tak layak kot nak sembang pasal politik kehkehkeh, tapi hak bersuara hak kami.
sebagai rakyat yg menumpang di muka bumi ini gua pun tak lepas dari mendapat idea dan pandangan berkenaan isu perang tak sengaja di lahad datu sabah.
bagi gua yg cintakan keamanan dan kemakmuran ni gua jugak punya pandangan, gua pun ada perjuangan jugak walau senjata gua tak secanggih M16 maklum la hanya sekadar keyboard yg usang,

sudah menjadi lumrah bila ada masalah 'jari yg berkuasa' mula bergerak laju di kala 190km/j dengan 5000 kelajuan kuasa kuda, pihak ini menuduh pihak itu, pihak itu menuduh pihak ini, bukankah lebih baik mencari jalan penyelesian, mungkin rakyat malaya marah akan insiden ini dan tak kurang jugak yg menyuruh pihak bersenjata menamatkan riwayat mereka, tapi ingatlah kebenaran tidak di ketahui, sesungguhnya allah itu sentiasa bersama org yg benar dan teraniaya...

siapa benar siapa yg tidak benar hanya allah sahaja yg tahu, al-fatihah buat pejuang-pejuang yg terkorban dalam insiden tersebut baik rakyat malaya atau sulu....

mohon saudara seislam ku yg sayangkan islam berdoalah agar allah menjauhi mereka dari pertumphan darah, jika perang, kita berperang dengan saudara seislam kita...

mungkin bagi kita mereka musuh kita, mungkin bagi mereka kita musuh mereka... semoaga allah tunjukkan kebenaran dan segera menamatkan komflik ini...

2 ulasan:

Designed By